«استفان سژورنه»، وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی از آمادگی کشورش برای تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران در زمینه روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.

 آمادگی تهران برای انجام گفت‌وگوهای سازنده با پاریس

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک در حال انجام برای دستیابی به آتش بس در جنگ غزه و نیز تاکید بر ضرورت گفت‌وگو با همه طرف‌ها با هدف کاستن از تنش و دستیابی به صلح، ابراز امیدواری کرد رایزنی‌های دوجانبه به این منظور تداوم یابد.

عراقچی نیز ضمن تشکر از تبریک همتای فرانسوی و با تاکید بر سابقه تاریخی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، آمادگی تهران برای تقویت گفت‌وگوهای سازنده در راستای گسترش همکاری‌ها را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به پیچیدگی مسائل منطقه غرب آسیا و سیاست و اقدامات رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش و گسترش دامنه بی‌ثباتی به سراسر منطقه، از فرانسه و دیگر طرف‌های غربی خواست برای جلوگیری از گسترش جنگ و افزایش تنش‌ها بر تنها مقصر این وضعیت، یعنی رژیم صهیونیستی متمرکز شوند. 

وی اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در ترور رهبر سیاسی حماس در تهران را نقض نابخشودنی امنیت و حاکمیت ایران دانست و بر حق ایران در تنبیه متجاوز تاکید کرد.

در این گفت‌وگو درخصوص برخی دیگر از موضوعات مورد علاقه از جمله در حوزه کنسولی نیز تبادل نظر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.